Kolmen viikon Brasilian matka on nyt tehty ja eilen illalla saavuimme kotiin.

Kotimatka alkoi torstaina iltapäivällä Morro de Sao Paulon saarelta. Ensin laivalla 2,5 tuntia  Salvadoriin. Sieltä satamasta taksilla 45 minuutin matka lentokentälle. Lento Salvadorista Rio de Janeiroon, jossa koneen vaihto. Matka Amsterdamiin alkoi ja kesti reilut 11 tuntia. Vähän surkuhupaisaa oli, että ensin lensimme 2000 km Salvadorista Rioon ja sitten Riosta lentoreitti Amsterdamiin kulki takaisin Salvadorin yli. Suoraa lentoa emme saaneet Salvadorista Eurooppaan. Viimeinen koneen vaihto Amsterdamissa ja Helsingissä olimme noin klo 17. Matkamme viimeinen etappi tehtiin omalla autolla lentokentältä kotiin. Kokonaisuudessaan matka kesti 30 tuntia. Koneen vaihto Rion kentällä oli varsinainen kokemus. Lentokentän henkilökunta ei osannut juurikaan englantia ja opasteet olivat mahdollisimman epäselvät ja kenttä iso! Vähän niin kuin ihmeen kaupalla selviydymme lopulta oikealle lähtöportille kaikkien  epäselvyyksien jälkeen. Koneen vaihtoaikakin oli tosi tiukka.

Nyt on jo yksi yö takana omassa sängyssä, joka on se maailman paras sänky!

Kirjoitan matkastani lisää, mutta nyt voin jo todeta, että matka oli kokonaisuudessaan kerrassaan upea.